Jag ramlade över en rolig artikel tidigare när jag egentligen skulle leta statistik om källsortering. Väldigt märkligt hur det kunde bli så, men underhållande. Om konsten att se ut som att man sliter hårt på jobbet - trots att man inte gör det.
* Se alltid till att bära med dig en pappersbunt vart du än går. Det ger 
ett oerhört seriöst och upptaget intryck. Kombinera gärna detta med ett 
ansiktsuttryck och ett kroppsspråk som ger illusionen av att det du 
håller på med är mycket brådskande.
* Städa aldrig på ditt 
skrivbord. Ett kaotiskt skrivbord visar att du har viktigare saker för 
dig än att organisera papperbuntar och annat.
* Att mejla ger sken av att du arbetar. Varför inte passa på att förbättra kommunikationen med släkt och vänner under arbetstid?
* Lämna
 kvar ett par glasögon på skrivbordet. På så sätt ser det ut som om du 
är ute i ett ärende när du i själva verket gick hem för flera timmar 
sedan.
* Om du känner ett behov av att prata med någon i din 
omgivning i stället för att arbeta, sök upp chefen. Att samtala med 
chefen räknas alltid som att jobba. Det bästa 
samtalsämnet är kollegornas dåliga arbetsinsatser.
* Se till att bli involverad i uppgifter 
där insatsen inte kan mätas. Konsulta, delta i rådgivning och möten, men
 undvik projekt som innebär konkreta deadlines.
 
 
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar