Jag är sur. Riktigt sur till och med. Och allting beror på en klänning som jag klickade hem på Tradera för ett tag sedan. Säljaren skulle resa bort och bad att jag skulle vara snabb med betalningen om jag ville att hon skulle posta paketet innan hon åkte bort. Men det kom aldrig något paket. Du måste ha gett mig fel adress, hette det. Jo, tjena. Det var inget fel på adressen. Hon lovade att testa igen.
Efter två veckor dök klänningen äntligen upp och i mitt omdöme på Tradera gav jag leveranstiden ett litet minus, men skrev att jag i övrigt var nöjd med köpet. Och då blir människan sur (och bortser helt ifrån det i övrigt positiva omdömet) och undrar hur jag har mage att ge pyttelite kritik när det är posten som har klantat sig och hon har tvingats lägga pengar på dubbelt porto? Eh. Bygger inte de där betygen på att man ska vara ärlig? Visst, det kanske VAR posten som strulade till det. Men ska jag få skit, och ett helnegativt omdöme av henne, för att jag ens nämnde det?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar