onsdag 18 april 2018

Och där...

... var den sista antibiotikatabletten intagen. Skönt! Då kanske man slipper magknipet som har hängt i under en vecka. Däremot känns det lite oroväckande att halsmandlarna fortfarande är lika stora - bara lite mindre röda. Är det alltså så normaltillståndet ser ut? I så fall kanske jag ska överväga den där operationen som läkaren pratade om. Hon konstaterade nämligen att avsaknaden av feber och ingen som helst ökning av vita blodkroppar (trots en kraftig streptokockinfektion) kunde tyda på att min kropp är så "van" vid halsfluss att den inte ens försöker kämpa emot när jag får det. Annars brukar det ju kunna gå över av sig självt och antibiotika gör ju bara sjukdomsperioden något kortare. Dock inte för mig utan jag och streptokockerna verkar leva i symbios. Tänk att man alltid ska vara den som avviker från normen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar