torsdag 5 april 2012

En bebis på tråkigt humör

Jag veeet att jag är dålig på att uppdatera, men just nu är det dopplanering, besök hos släktingar och en smågnällig unge som upptar det mesta av min tid. Arvid verkar ha lämnat sitt goda humör i Piteå för han är inte sig lik. Alls. Men jag antar att det blir lite för mycket med alla nya intryck, människor, ljud och miljöer. Det gör att allting tar längre tid än planerat, att det är svårt att planera i förväg och att vissa saker måste ställas in eller skjutas fram.

Men vi har i alla fall hunnit beställa mat till närmare sextio gäster, köpt tjugofem liter dricka och en massa kaffe, saft och juice, provsmakat tårtor och bestämt oss för en av dem, ordnat servetter och dekorationer, funderat över blommor, bakat kakor, lagt ut specialmaten på entreprenad (läs. min moster som ska hjälpa till med vegetariska alternativ) och ätit våfflor hos min mormor och morfar i Ödeshög. Idag tar vi det lugnt och tänker lite extra på J:s morfar Sven som har lämnat oss under förmiddagen, 87 år gammal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar