fredag 18 maj 2018

Kvällsplugg och intensiva dagar

Klockan är snart sju och det börjar bli dags att lägga ner pluggandet för idag. Vilmas brutna handled, i kombination med något influensaliknande som J har lyckats dra på sig, har gjort att jag har tvingats skära ner på studietiden som jag verkligen hade behövt så här veckan innan flera praktiska examinationer. Jag har lyckats göra klart en poster och en powerpoint till nästa veckas redovisningar i alla fall, förberett opponeringar på sju rapporter, gjort en presentation och skrivit ut en hög med 50 sidor som jag förväntas kunna om några dagar (har dock inte hunnit kika på dem än). Jag ligger minus på sömnkontot, har huvudvärk som lurar bakom ögonen och känner stressen som flåsar mig i nacken. Ibland, när livet kommer emellan, har man inte tid att plugga. Förutom på kvällarna då.

Imorgon bitti ska Arvid spela sin allra första fotbollscup och vi ska självklart sitta bredvid planen med våra kaffetermosar och kex och heja. På söndag är det Djurens dag på Grans naturbruksgymnasium där man får hälsa på djuren, åka traktor, rida på hästar, fiska fiskdamm och grilla hamburgare. Trots att halva kommunen brukar vara där så tycker barnen att det är en rolig utflykt, men vi får väl se hur det är med Vilmas hand och Arvids pollenallergi först. På måndag ska jag på utvecklingssamtal på dagis och fotbollsträning med Arvid, på tisdag är det blodgivning och arbetskväll med målning på dagis och på onsdag åker jag till LTU för tre intensiva dagar. Jag ser fram emot nästa helg redan nu! Då önskar jag mig en sovmorgon. Sedan är det väl dags att börja panikplugga inför tentan några dagar senare. Man kommer visst aldrig undan den där stressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar